11/06/2008

Avastusnurk vol 4


70ndate alguses otsustasid kaheksa Jamaicast ja Guyanast Londonisse kolinud kutti moodustada kosmopoliitse kollektiivi, mille nimeks sai Cymande. Enda sõnutsi viljelesid nad nyah-rocki, mis läbi tõlgendusprisma lastes hajus funkiks, souliks, reggaeks, ehedaks aarändbiiks, jazziks ja Aafrika rütmideks, kuid tervikuna mõjus väga kompaktselt. Minu jaoks on see korralik rastafari disco kuskil õdusas keldris hea dõubi ja sõpradega. Nyahbingi oli tegelikult Jamaica mägedes elavate rastamanide muusika, kui härrad lõkke ümber kogunesid ja trummimänguga elurütmi püüdma hakkasid.

1972. aastal andis Janus records välja nende esimese samanimelise kauamängiva, mille B-poole esimene lugu on üle kümne minuti kestev "Dove". Ma arvan, et see album on üks nendest, mis võiks igal endast lugupidaval melomaanil kodus olla. "Dove´i" kitarrisoolo mängis sisse Patrick Patterson, bassil vastas talle Steve Scipio. Saksofoni (alt), bongode ja ajatu flöödikäigu taga on Mike Rose. Nüüd me jõuamegi tõsiasjani, kes kõik seda flöödikäiku on kasutanud. Nimekiri on aukartustäratav: Cash Crew, EPMD, Fugees ja Wu Tang Clan.

Cymande - Dove

-------------------------------------------------------------------------------------------------


Kui aus olla, siis Fugees jätab mind tervikuna suhteliselt külmaks. Pigem on mulle rohkem kõrvamööda Lauryn Hilli sooloasjad, Wyclef Jean nojah... Miskipärast meenub mulle selle kollektiiviga nõme põhikool, depressiivne teismeliseiga ja vägisi omapäratsevad türdukud. Selline mulje jäi mulle nendest inimestest, kes nende hittidest suures vaimustuses olid. Mind häiris juba ühe selle kollektiivi 12" nimi, mida ma küll täpselt ei mäleta, aga selle idee seisnes hiphopi uuestisünni kuulutamises. Minu jaoks liiga naistekas ja igav. Ma ei tea, kas te olete nüüd ready or not, aga siit tuleb nende pala aastast 1996:

Fugees - The Score (otsige ise pikemat versiooni)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Tegelikult tahtsin ma Cymandi palaga saata oma palavad õnnesoovid makaronipoisile Raimondile tänase sünnipäeva puhul.

No comments: