8/08/2011

Talv mu toas

8. augustil 1984 pidi olema ansambli Karavan kontsert Türil. Paar päeva varem raputas aga Eesti NSVd teade: Karavani solist Leila Miller ja tema mees Valdo Randpere on hüljanud Nõukogude delegatsiooni ja Soome linnas Kotkas peetud merepäevadelt Rootsi pagenud. Kuigi Türi kontsert jäi ära, ansamblit siiski ei keelatud.
Kolm aastat hiljem, pärast seda kui Karavan oli kahel eelneval aastal kuulutatud aasta parimaks bändiks, andis plaadifirma Melodija välja Karavani teise kauamängiva. Selle plaadi 1. poole 3. pala "Talv mu toas" murdis jää paljude toonaste noorte südames. "Vabandage mind, kuid ma ei saa öösel magada, kui mõtlen selle loo peale," selgitas 1988. aasta kevadel ühiselamu sisekorraeeskirju rikkunud neiu olukorda kontrollima saabunud valvurile. Valvur andestas, sest ka talle meeldis see pala.
Sama lugu võis juhuslik kondaja kuulda ka 26. novembril 2010. aastal Gonsiori tänava raadiomaja kaheksandal korrusel. Kuigi viibisin ka ise seal, siis seda lugu mõistus miskipärast ei registreerinud.
Üheksa kuud pärast seda, 2011. aasta 7. augusti hommikul umbes kella 7.13 paiku, kui läbitud oli suurem osa koduteest ja ära söödud kolmandik kaasa ostetud mandleid, kostus pleierist taas see lugu. Istusin maha, kerisin loo taas algusesse ja kuulasin seda kolm korda järjest. Hommikune porujomm ja hingerahu olid kadunud, peas keerles vaid mõte, kuidas see plaat võimalikult kiiresti enda plaadiriiulisse hankida. 2011. aasta 8. augustist olen õnnelik plaadiomanik.

Karavan - Talv mu toas


1 comment:

Anonymous said...

damn. blast from past.