Laupäevase päikeseloojangu järel võis Tallinnas tunnetada suurlinna vaimsust, sest Jazzkaare raames Rock Cafésse saabunud Us3 tõi Londoni ja New Yorgi suurlinnamelu koju kätte.
Maailmalavadel kuulsust kogunud Us3 on kultusbande selle parimas tähenduses. Ühe eesrindlikuma jazzisaadiku Herbie Hancocki remiksimisega parnassile tõusnud briti kollektiiv segab tantsumuusikat ja jazzi hiphopiga. Tulemuseks on sümbioos, mis on pälvinud tähelepanu kogu maailmas ning millele kriitikud on juurde pookinud terminid future jazz, jazztronica, nu-jazz ja acid-jazz.
Just Us3 tekitas poleemika jazzi ja hiphopi vahelistest seostest, sest neil jätkus nutikust, et vanadelt jazziplaatidelt näpatud sämplid moodsa elektroonilise tantsubiidiga kooskõlastada ning klassikute radadele uus gruuv ja tõlgendus anda.
Mingil hetkel see valem siiski ammendas ennast ja viimastel aastatel on grupp loobunud maailma suurimate plaadipesade teenetest ning otsinud oma saundi. Ilmselt on selle eesmärk vältida enesekordusi ja teha midagi omamoodi.
Lisaks oma näo otsimisele on suurt rõhku pööratud lavaesinemise värvikamaks muutmisele, mida võis näha ka Eesti esinduslikemal jazzifestivalil, kus härrased oma värskeimat stuudioalbumit «Stop. Think. Run» esitlesid.
Eredaima näitena võib esile tuua DJ First Rate´i, kes grammofonidega imetrikke tegi ning publiku ja artistide vahelise ühenduslülina kontserdil vabama õhkkonna lõi.
Us3 algsest koosseisust saabus Tallinna vaid Londoni produtsent ja biidimeister Geoff Wilkinson. Kogu ülejäänud kamp on aja jooksul rotatsiooni korras muutunud ning see on kollektiivi nägu pidevalt värskena hoidnud.
Kaheksaliikmelise kollektiivi hulgas tallasid lavalaudu ka kaks Brooklynist pärit noort räpparit Brook Yung ja Sene, kelle kohati romantikast nõretava armujutu lõksu nii mõnigi neiu langes.
Esitlusele tuli 19 pala mitte küll puhast kulda, kuid siiski hea tunnetusega, moodsat ja vahetut fusiooni, mis algavaks nädalaks jõudu ning motivatsiooni andsid.
Maailmalavadel kuulsust kogunud Us3 on kultusbande selle parimas tähenduses. Ühe eesrindlikuma jazzisaadiku Herbie Hancocki remiksimisega parnassile tõusnud briti kollektiiv segab tantsumuusikat ja jazzi hiphopiga. Tulemuseks on sümbioos, mis on pälvinud tähelepanu kogu maailmas ning millele kriitikud on juurde pookinud terminid future jazz, jazztronica, nu-jazz ja acid-jazz.
Just Us3 tekitas poleemika jazzi ja hiphopi vahelistest seostest, sest neil jätkus nutikust, et vanadelt jazziplaatidelt näpatud sämplid moodsa elektroonilise tantsubiidiga kooskõlastada ning klassikute radadele uus gruuv ja tõlgendus anda.
Mingil hetkel see valem siiski ammendas ennast ja viimastel aastatel on grupp loobunud maailma suurimate plaadipesade teenetest ning otsinud oma saundi. Ilmselt on selle eesmärk vältida enesekordusi ja teha midagi omamoodi.
Lisaks oma näo otsimisele on suurt rõhku pööratud lavaesinemise värvikamaks muutmisele, mida võis näha ka Eesti esinduslikemal jazzifestivalil, kus härrased oma värskeimat stuudioalbumit «Stop. Think. Run» esitlesid.
Eredaima näitena võib esile tuua DJ First Rate´i, kes grammofonidega imetrikke tegi ning publiku ja artistide vahelise ühenduslülina kontserdil vabama õhkkonna lõi.
Us3 algsest koosseisust saabus Tallinna vaid Londoni produtsent ja biidimeister Geoff Wilkinson. Kogu ülejäänud kamp on aja jooksul rotatsiooni korras muutunud ning see on kollektiivi nägu pidevalt värskena hoidnud.
Kaheksaliikmelise kollektiivi hulgas tallasid lavalaudu ka kaks Brooklynist pärit noort räpparit Brook Yung ja Sene, kelle kohati romantikast nõretava armujutu lõksu nii mõnigi neiu langes.
Esitlusele tuli 19 pala mitte küll puhast kulda, kuid siiski hea tunnetusega, moodsat ja vahetut fusiooni, mis algavaks nädalaks jõudu ning motivatsiooni andsid.
No comments:
Post a Comment